Czy każdy może nauczyć się rysować?



Wielu z Was pewnie myśli, że dobrze rysować mogą tylko wybrańcy. Jakaś mityczna grupa, która posiada wrodzone umiejętności i dar od Boga. Chciałabym się podzielić z Wami historią mojego kolegi, która doskonale świadczy o tym, że rysowania może nauczyć się każdy! 


W liceum poznałam Piotrka. Chodziliśmy do jednej klasy i rozmawialiśmy od czasu do czasu. Podczas przypadkowej rozmowy zauważyłam, że miał ciekawe uwagi podczas jednej z dyskusji na temat architektury. Okazało się, że bardzo interesuje go tematyka architektoniczna, ale kompletnie nie ma pojęcia o rysunku. Zakładał z góry, że nie jest w stanie nauczyć się rysunku bo nie nadaje się do tego. Ja uczęszczałam od dawna na kurs rysunku w pracowni Domin i moje doświadczenia były inne. Wielokrotnie widziałam osoby, które nie potrafiły nic, a później po ukończonym kursie z powodzeniem dostawały się na architekturę. Postanowiłam więc go przekonać. Nie było to łatwe, gdyż początkowo myślał, że zwyczajnie sobie z niego żartuję. Jednak kiedy pokazywałam mu pracę ludzi z Domina - z pierwszych zajęć i z późniejszych trymestrów dotarło do niego, że faktycznie coś w tym jest - że to nie jest kwestia talentu tylko ciężkiej pracy. Piotrek po czasie posłuchał mnie i zaczął chodzić na zajęcia w Dominie. Po pierwszych zajęciach miał mieszane uczucia, jednak za moją namową nie rezygnował. Po kilku z nich zaczął dostrzegać efekty kursu i swojej pracy. To było niesamowite widzieć jak osoba, która nie potrafiła niedawno nic coraz lepiej radzi sobie z ołówkiem w ręku. Piotrek chodził na kurs 2 lata. Nie wiem ile zarwał nocy i z ilu imprez zrezygnował, ale przez ten czas systematycznie pracował i doskonalił swoje umiejętności i wiecie co? Niedawno dostał się na architekturę! Dla mnie była to niesamowita satysfakcja i kolejny dowód na to, że talent nie istnieje.

Pamiętajcie na tym przykładzie, że rysunku architektonicznego może nauczyć się każdy. Jednym przychodzi to łatwiej, drugim nieco trudniej, ale nauczy się każdy kto tylko będzie naprawdę chciał! 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rysunek realistyczny a realizm w sztuce